Nyheter

Lindbak søker engasjert Salgskonsulent

Publisert: 23. 06. 2020 oppdatert: 23. 06. 2020

Informasjon om firma:

Lindbak er en ledende leverandør av teknologi, interiør og IT til offentlig og privat næringsliv, med et bredt spekter av produkter og tjenester.

Lindbak er et solid, familiedrevet selskap, etablert i 1958 under navnet Agnar Lindbak & Co.

Konsernet har hovedkontor i Trondheim og ca 250 medarbeidere fordelt på 28 avdelingskontor rundt om i landet. Selskapet hadde i 2019 en omsetning på 792 millioner.

Med våre 28 avdelingskontorer i tillegg til egne forhandlere, dekker vi hele landet. Vi samarbeider med markedsledende merkevarer. Med høyt fokus på service og kundetilfredshet skårer vi meget høyt i kundeundersøkelser, noe vi mener er årsaken til vår store suksess og vekst.
 

Vi søker en engasjert Salgskonsulent som ønsker å sette spor

Stillingsbeskrivelse:

På grunn av økt oppdragsmengde samt økt satsning på enkeltområder, ønsker vi å utvide salgsstaben vår i Nordvest.

Lindbak Nordvest har avdelinger i Kristiansund, Molde, Ålesund, Ørsta og Førde. Stillingen har arbeidsplass i Ålesund og vil arbeide lokalt med markedet i Ålesund.

Vi ser etter en person som er glad i å hjelpe andre. Som salgskonsulent i Lindbak er din hovedoppgave å benytte ny teknologi og arbeidsmetoder for å gjøre hverdagen til våre kunder bedre og mer effektiv. Vi setter alltid våre kunder først og lykkes når våre kunder lykkes. På grunn av vårt arbeid, blir vi alltid tatt godt imot av våre kunder og opplever en stor vekst innenfor forretningsområdet.

Den rette personen er flink å kommunisere, glad i å skape gode kunderelasjoner og trygg på å jobbe i markedet for å gjøre våre produkter og løsninger kjent for nye kunder.

I Lindbak blir man en del av et større team som brenner for å skape gode kundeopplevelser. Vi er ute etter de beste menneskene, noe som gjenspeiler seg i gode lønns- og bonusordninger for de rette kandidatene. Lindbak er en markedsledende, nasjonal aktør som jobber med de beste produsentene i bransjen.

Tar man jobb som salgskonsulent i Lindbak, opplever man stor frihet under ansvar og muligheten til å påvirke egen hverdag. Styrken til Lindbak er evnen til å tilpasse seg det lokale markedet og vi gir stort rom i en fleksibel organisasjon.

Vi legger til rette for utvikling, både innenfor spesifikke fagfelt men også innenfor roller. Er man engasjert og kunnskapsrik vil man i tillegg ha muligheten for å delta i nasjonale faggrupper eller få regionalt ansvar for spesifikke produktområder. Dette gir stort rom for å vokse i en meget spennende organisasjon.

Det å jobbe i Lindbak betyr at man benytter ny teknologi og nye arbeidsmetoder for å gjøre hverdagen til våre kunder bedre og mer effektiv. Det er derfor viktig at man evner å oppdatere seg på ny teknologi og løsninger. I tillegg må man være dyktig på å forstå kundens behov, samt kunne kommunisere godt slik at man kan tilby vår kunnskap og løsninger for å forbedre deres virksomhet.
Fagområdene salgskonsulenten får ansvaret for vil være produkter og løsninger knyttet til Teknologi & IT. Man vil overta en portefølje av kunder som skal forvaltes og det vil bli gitt god opplæring i produkter og tjenester.

Den rette kandidaten vil oppleve at Lindbak gir høy tillit samt gir høy fleksibilitet til å utvikle de lokale kundene.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra salg
  • Gode kommunikasjonsevner
  • God teknisk forståelse
  • Kompetanse innen bruk av IT-verktøy som Office 365 og lignende applikasjoner

Arbeidsoppgaver:

  • Forvalte dagens kundeportefølje
  • Utvide kundeporteføljen med nye kunder
  • Samarbeide med andre fagområder som Interiør og Kaffe for å tilby helhetlige løsninger til våre kunder
  • Benytte tilgjengelige fagspesialister mot kunder
  • Rapportering til lokal ledelse
  • Bistå til samarbeid på tvers av fagområder i regionen
  • Bidra i regionale og nasjonale salgsteam

Egenskaper:

  • Interesse for Teknologi og nye løsninger
  • Engasjert og motivert for å skape gode resultater sammen med sitt team
  • Mål- og resultatorientert
  • Trives i en aktiv hverdag med høy aktivitet
  • Selvstendig, strukturert og nøyaktig
  • Utadvendt og nyskapende
  • Glad i å jobbe med salg samt skape gode kundeopplevelser
  • God fremstillingsevner muntlig og skriftlig
  • Proaktiv og handlingsorientert

Vi tilbyr:

  • Mulighet for utvikling i et selskap i stor vekst som er ledende i markedet
  • Samarbeid med Norges ledende aktører
  • Gode lønns- og bonusavtaler etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Høy tillit og fleksibilitet
  • Lindbak verdsetter initiativfulle kollegaer og vil legge til rette for utvikling og vekst

 

Ansettelsessted: Ålesund

Har du spørsmål til stillingen er du velkommen til å ta kontakt med vår samarbeidspartner innen rekruttering hos Sperre Rekruttering, Eirik F. Sperre på 92607988 eller eirik@sperrerekruttering.no. 
Søknad og CV kan lastes opp via HER.