Om Elis - Circular Services at Work.
Elis sin forretningsmodell baserer seg på leie og vedlikehold. Selskapet utvikler og leverer nyskapende tjenester og produkter innen arbeidstøy, hygieneservice, matter og mopper. På denne måten hjelper vi våre kunder til å redusere sitt eget miljøavtrykk. Våre løsninger gir kontroll på kostnader og kvalitet, og våre kunder får dermed tid til å fokusere på sin egen kjernevirksomhet.
Vi tilbyr full kontroll på hvor produktene våre kunder trenger er. Det vil si at uansett om det er en matte du tråkker på i et inngangsparti, kokkejakken som ble brukt da de laget maten din eller en mopp som brukes til å rengjøre gulvet på din lokale butikk, så vet vi når den sist var inne til vask eller når den ble levert til kunden. Alle artiklene som passerer gjennom våre vaskerier er chippet, og vi har for tiden 680.000 artikler i omløp.
Elis er markedsledende i Europa innen tekstil, hygiene og facility service. Vi er representert i 29 land i Europa og Latin-Amerika, og med over 50.000 medarbeidere leverer vi tjenester til ca. 400.000 kunder rundt om i verden. I Norge har Elis hovedkontor i Oslo og driftsenheter i Oslo, Herbergåsen, Skien, Bergen, Trondheim, Sandnes, Kristiansand og Volda. Elis Norge har nærmere 400 ansatte og omsetter for om lag 760 millioner.
Elis har nylig kjøpt eiendommen anlegget i Volda ligger på, og det er planlagt utbygging av produksjonslokalene med sterk intensjon om å ta større markedsandeler i distriktet.
Vår driftsenhet i Volda er veldreven og leverer gode resultater. Nå søker vi deg som gjennom ditt lederskap vil bidra til å utvikle eksisterende kundemasse og øke kundetilfredsheten ytterligere, samtidig som du fokuserer på optimalisering, kompetanseheving og trivsel blant våre medarbeidere.
Ut fra vår produksjon i Volda leverer vi hver dag produkter og tjenester av høy kvalitet til kundene våre. Vi har en kundeportefølje som spenner fra kontorlokaler til næringsmiddelkonsern og helseforetak. Kompleksiteten på løsningene til kundene våre er derfor svært ulik, og som leder kan du forvente å håndtere et bredt spekter av problemstillinger.
General Manager Volda har totalansvaret for budsjett og resultat, samt de 12 ansatte ved anlegget som arbeider innenfor produksjon, distribusjon og kundeservice. Teamet i Volda er erfarent og kompetent, og består også av en mellomleder som har operativt ansvar for produksjon og distribusjon, mens General Manager leder kundeservice.
Vi ser etter deg som en trygg i lederrollen, som kan vise til resultater du har skapt i en operasjonell lederjobb, og som motiveres av å jobbe i en virksomhet med høyt tempo og behov for en synlig og løsningsorientert leder. Du er glad i mennesker og du brenner for gode kundeopplevelser. Du trives med økonomistyring og produksjonsoptimalisering. Videre kulturbygging i regionen og utvikling av arbeidsmiljøet, samt å sikre at den daglige driften og distribusjonen ut til våre kunder går som planlagt, er hovedfokuset i stillingen.
Du er selvstendig og initiativrik og har en stor motivasjon for å ta ansvar og levere på mål og forventninger. Stillingen rapporterer til driftsdirektør Norge.
Vi kan tilby en utviklende og selvstendig stilling i et uformelt og framtidsrettet miljø. Utvikling av våre ansatte står helt sentralt for vår suksess, og vi investerer i opplæring og utvikling. Talent og engasjement anerkjennes og belønnes.
Som General Manager i Volda vil du være en aktiv bidragsyter i nettverket med øvrige General Managers i Elis, samt ha et tett samarbeid med ledergruppen i Elis Norge og øvrige nøkkelposisjoner på hovedkontoret. Noe reising er derfor nødvendig i stillingen.
VIKTIGE ARBEIDSOPPGAVER VIL VÆRE:
• Styre avdelingen i Volda både operativt og strategisk.
• Lede og utvikle avdelingens ansatte.
• Gjennom synlighet i lokalmiljøet og via nettverk bidra til utvikling av kundeportefølje i både privat og offentlig sektor.
• Ha god kontakt med eksisterende kunder og fokusere på relasjoner og oppfølging av nøkkelkunder.
• Rapportere økonomisk gjennomgang av månedsresultat og evt. avvik i forhold til budsjett.
• Sikre at det kontinuerlig leveres i henhold til avdelingens resultat mål, med fokus på vekst.
• Sikre at avdelingen leverer på et høyt operasjonelt nivå
• Arbeide etter langsiktige strategiske mål for å sikre virksomhetens markedsposisjon.
Du har gjerne høyere utdannelse innen fagområdene produksjon, distribusjon, salg eller økonomi og gjerne erfaring fra tilsvarende type stillinger. Du bør ha erfaring med personalledelse, ha god kompetanse på økonomistyring og kan dokumentere gode resultater. Videre bør du ha kommersiell interesse og evne å se driften av avdelingen i sammenheng med dette.
Du mestrer også godt å sette deg inn i problemstillinger knyttet til ulike tjenester og finner løsninger som utvikler Elis videre.
Du må ha god fremstillingsevne på norsk, engelsk og ha generell god IT-kompetanse.
Stillingen lyses ut da dagens General Manager skal gå av med pensjon.
Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med vår kontaktperson på headhunting hos Sperre Rekruttering, Eirik F. Sperre – mobil: 92607988 eller på epost: eirik@sperrerekrutteirng.no.
For levering av søknad og cv. Dette kan du lett laste opp via å trykke HER.