Wenaas Workwear AS er en ledende nasjonal og internasjonal leverandør av arbeidstøy, uniform og verneutstyr, med hovedkontor i Måndalen i Rauma - verdens beste kommune for naturglade mennesker. Administrasjon, produktutvikling, lager og logistikk skjer ved vårt hovedkontor, med kontorer sentralt plassert over hele Norge og egne avdelinger i Sverige, Danmark, Singapore, England og Nederland. Wenaas har ca. 150 ansatte og en årsomsetning på over 900 millioner kroner. Wenaas er i sterk vekst både i Norge og internasjonalt. Nå trenger vi flere gode kollegaer.

Wenaas Workwear AS søker en dyktig og motivert Head of Sales til å lede vårt salgsteam i Norge. Som Head of Sales vil du ha ansvaret for å lede og utvikle vårt salgsteam på ca. 30 ansatte, og rapportere direkte til selskapets Kommersielle Direktør.

Vi er på jakt etter en visjonær kraft til å forme fremtiden. Vi søker ikke bare etter en ansatt, vi ønsker å omfavne en lidenskapelig innovatør som deler vår visjon om å gå foran i bransjen.

Her hos Wenaas blir du ikke bare en del av et team, du blir en del av en bevegelse. Vi går ikke bare dit andre har vært - vi skaper veien videre.

Du skal jobbe tett sammen med øvrig salgsledelse for å skape samspill og for å kunne nå felles mål. Med vårt sterke fokus på bærekraft, teknologi, produkt- og menneskelig utvikling, er vi på vei til å sette nye standarder for hvordan vi arbeider, lever og inspirerer.

Bli med oss på en bærekraftig, innovativ og interessant reise.

 

HEAD OF SALES NORWAY

Hovedansvarsområder: 

  • Ledelse av det norske salgsteamet og kunder i det norske markedet
  • Personalansvar for salgssjefer, Key Account managere, selgere og ansatte i butikker
  • Nasjonalt salgs- og resultatansvar
  • Ansvarlig for å utvikle strategi med tilhørende implementering og gjennomføring sammen med Kommersiell Direktør.
  • Utvikle lønnsom salgsvekst i tråd med Wenaas Workwear sine overordnede strategiske mål 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Eksepsjonelle salgs- og forhandlingsevner
  • Tidligere ledererfaring
  • Gode ferdigheter i resultatanalyse og lønnsomhet
  • Erfaring fra salg med suksess i å oppnå tildelte forventninger og mål
  • Utmerkede kommunikasjonsevner i både norsk og engelsk 

Personlige egenskaper:

  • Proaktiv, selvdrevet og initiativrik
  • Evne til å motivere, inspirere og utvikle ansatte til å oppnå resultater
  • Strukturert og fleksibel
  • Solid forretningsforståelse
  • Direkte og ærlig, ikke redd for å gi og motta tilbakemeldinger
  • Evne til å bygge sterke relasjoner, internt og eksternt
  • Høy integritet
  • Innsiktsfull og følsom for markedsdynamikk 

Muligheter for den rette kandidaten:

  • En mulighet til å jobbe for en global markedsleder innen sin bransje
  • Ansvarlig for å forme markeds- og salgsstrategien i Norge
  • Muligheter for videreutvikling i et internasjonalt selskap
  • Være en del av et selskap der miljø og bærekraft er kjerneverdier
  • Utstrakt salgsfokus

 

I vår organisasjon blir du en del av et yrende arbeidsmiljø der mye skjer, og vi har god trivsel. I 2023 investerte vi i nytt AutoStore lager, et lager som server hele Norden, fra Måndalen. Vi har triplet omsetningen siden 2017, og sammen med våre solide eiere er det en tydelig strategi om ytterligere vekst - nasjonalt og globalt.

Arbeidsstedet vil være ved vårt kontor i Oslo, nærmere bestemt Brobekkveien 84. 

Har du spørsmål til stillingen og ønsker en konfidensiell samtale. Ta kontakt med Eirik F. Sperre hos Sperre Rekruttering. Mobil: 92607988 eller eirik@sperrerekruttering.no.

Søknader kan enkelt og raskt lastes opp HER.